Grev, F-15 savaş uçakları ve diğer askeri uçaklar üreten Missouri ve Illinois'deki operasyonlardaki sendika üyelerinin, şirketin ücret, çalışma saatleri ve emeklilik konusundaki son teklifine karşı oy kullanmasının ardından geldi.
Boeing'in Hava Hakimiyeti biriminin başkan yardımcısı Dan Gillian yaptığı açıklamada, "Çalışanlarımızın ortalama yüzde 40 ücret artışı öngören bir teklifi reddetmelerinden dolayı hayal kırıklığına uğradık" dedi.
Boeing, güvenlik sorunları ve geçen yıl yolcu uçağı işçilerinin yedi hafta süren iş bırakma eylemi de dahil olmak üzere bir dizi sorunun ardından toparlanmakta zorlanıyor.
İş bırakma eylemi, Boeing'in savunma üretim merkezinin bulunduğu St. Louis merkezli Uluslararası Makinistler ve Havacılık ve Uzay İşçileri Sendikası'nın (IAM) yerel bir şubesi tarafından yönetiliyor.
Sendikanın üst düzey yetkililerinden Tom Boelling yaptığı açıklamada, "Üyeler yüksek sesle ve net bir şekilde konuştular; becerilerini, özverilerini ve ülkemizin savunmasında oynadıkları kritik rolü yansıtan bir sözleşmeyi hak ediyorlar. İşyerinde adalet ve saygı için mücadele eden bu çalışan ailelerin yanındayız."
Bu, Boeing'in savunma sektöründe 1996 yılında üç aydan uzun süre işlerin durmasından bu yana gerçekleşen ilk grev.
IAM, havacılık, savunma, gemi inşa ve imalat sektörlerinde yaklaşık 600 bin üyeyi temsil eden Amerika'nın en büyük sendikalarından biri.
Boeing, son yıllarda iki ölümcül kaza ve uçaklarından birinin havada bir parçasının dramatik bir şekilde patlaması da dahil olmak üzere bir dizi krizle karşı karşıya kaldı.
2018 yılında, Endonezya'nın Cakarta kentinden kalkış yapan bir Boeing 737 uçağı düştü ve uçaktaki 189 kişi hayatını kaybetti. Birkaç ay sonra, Etiyopya'da kalkıştan kısa bir süre sonra düşen bir Boeing uçağında 157 kişi daha hayatını kaybetti.
Ayrıca 2024'te, kullanılmayan bir Boeing 737 Max acil çıkış kapısının üzerine monte edilmiş bir panel uçuş sırasında düştü.
Geçen yıl yolcu jeti bölümünde yaklaşık 30.000 işçinin greve gitmesi, Boeing'e milyarlarca dolara mal oldu ve şirketin mali sorunları daha da arttı.
Şirket, geçen yıl müşterilerine sadece 348 uçak teslim etti; bu, pandemiden bu yana en düşük üretim miktarı oldu.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 İstihdam Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.