CGTN Muhabiri Damla Wu, Çin'de "süper altın hafta" olarak bilinen 1 Ekim Milli Bayram tatilinin, bu yıl sadece bir tatil olmaktan öteye geçtiğini belirtti. Milli Bayram ve Güz Ortası Bayramı’nı kapsayan bu sekiz günlük tatilin, ülke genelindeki şehirlerin ziyaretçi çekmek ve yerel harcamaları artırmak için rekabet ettiği, tüketime, yaratıcılığa ve kültüre dair ulusal bir kutlamaya dönüştüğünü aktaran Damla Wu, "Uzun tatil boyunca, bir çok farklı bölge, benzersiz özelliklerini yansıtan kültürel ve turistik pazarlama stratejileri geliştirerek, tatil heyecanını kalıcı bir ekonomik ivmeye dönüştürdü." dedi.
Çin Ulaştırma Bakanlığı'ndan gelen verilere göre, sekiz günlük tatil boyunca Çin genelinde 2.43 milyar seyahat gerçekleşti ve bir rekor kırıldı. Bu günde ortalama 304 milyon seyahat yapıldığı anlamına geliyor ve geçen yıla göre yüzde 6.2'lik bir artışa işaret ediyor.
Damla Wu, Çin'in güneybatı bölgelerinde yer alan Sichuan eyaletinin, ikonik pandaları ve acı yemekleriyle ön plana çıkarken, Çin’in orta bölgesinde yer alan Henan eyaletinde zengin tarihi miras değerlendirilerek ziyaretçilere antik kültürle iç içe deneyimler sunulduğu, güneydoğuda bulunan Fujian eyaletinde ise denizcilik kültürünün cazibesini sergileyen çeşitli kültürel etkinlikler düzenlendiği örneğini vererek şunları kaydetti:
"Paylaşılan son verilere göre, tatil boyunca Çin'de tüketime dair istikrarlı bir artış gözlemlendi. Önemli perakende ve yiyecek-içecek işletmeleri, tatil boyunca geçen yıla göre satışlarında yüzde 2.7'lik bir artış olduğunu bildirdi. 1-7 Ekim tarihleri arasında Ticaret Bakanlığı tarafından izlenen 78 büyük ticaret bölgesinin yolcu trafiği, geçen yıla göre yüzde 8.8 , bölgelerin geliri de yüzde 6 oranında arttı. Buna ek olarak, tatil sırasında vizyona giren bir dizi kaliteli yerli film, insanları sinema salonlarına çekti ve Çin'in tatildeki gişe hasılatı 9 Ekim itibarıyla 1 milyar 835 milyon yuan'ı (yaklaşık 258 milyon dolar) geçti. Çeşitli spor etkinlikleri de izleyici heyecanını ateşleyerek, yiyecek-içecek hizmetleri ile kültürel ve yaratıcı ürünlere yapılan harcamaları artırdı."
Chengdu'da panda heykellerinin, yaratıcı dükkanlar ve temalı posta kutuları, hareketli Kuanzhai Sokağı'nı etkileşimli bir "panda dünyası"na dönüştürdüğünü ifade eden Damla Wu, "Sichuan eyalet hükümeti, uluslararası alanda tanınan sevimli pandaları sembol yaptı ve dördüncü Çin (Sichuan) Uluslararası Panda Tüketim Festivali'ni başlatarak 400 milyon yuan değerinde alış veriş kuponları dağıttı." açıklamasını yaptı.
Sichuan Ticaret Departmanı'ndan bir yetkilinin "Sektörler arası entegrasyon ve yenilikçi deneyimlerle tatil heyecanını kalıcı bir güce dönüştürmeyi hedefliyoruz.” sözlerini aktaran Damla Wu, şöyle devam etti:
"Fujian eyaletindeki birimler ise denizciliğe dayanan kökleri ve zengin somut olmayan kültürel mirası aracılığıyla ziyaretçileri çekmeye çalıştı. Eyalette sergilerden halk deneyimlerine, el işi fuarlarından atölye çalışmalarına kadar 185 miras temalı etkinlik düzenlendi. Fujian'ın Xiamen şehrinde, şehrin bahçe sergi alanındaki fener festivali, geleneksel zanaatla modern teknolojiyi harmanlayarak ziyaretçilerin ilgisini çekti. Xiamen Kültürel Turizm Yatırım Geliştirme Grubu Genel Müdürü Yu Hongping, 'Gece ekonomisini canlandırmayı, hem kültürümüzü hem de çevreyi korumayı amaçlıyoruz' dedi."
Damla Wu, Çin’in orta bölgelerindeki Henan eyaletinde ise ziyaretçilere bir tarih yolculuğu sunulduğuna dikkat çekerek "Eyaletin merkez şehri Zhengzhou'da, antik Shang Hanedanı (MÖ 1600-1046) kalıntıları etrafında inşa edilen yeni bir kültürel alan, arkeolojiyi alışveriş, yemek ve ışık gösterileriyle harmanlayarak günde yaklaşık 100 bin ziyaretçi çekti. Ziyaretçiler, 3 bin 600 yıl önceye ait Shang Hanedanı duvarlarının ve Doğu Han Hanedanı'na(MÖ 25-220) ait bir tapınağın yanında, modern alış veriş yerlerini de gezebilme imkanı buldular." dedi.
Proje yöneticisi Liu Changhui'nin "Bu sadece ticari bir proje değil, kültür ile ticaretin birbirini güçlendirdiği açık bir 'şehir oturma odası'" sözlerine yer veren Damla Wu, "Bu yılki tatil sırasında, yurtdışından Çin’e gelen turistlerin sayısında da büyük artış oldu. Vize uygulamaları sayesinde seyahat kolaylaştıran politikalar ve zengin kültürel ve turistik etkinliklerin bu artışta büyük bir rolü oldu. Başkent Beijing’de 25 milyon ziyaretçinin ağırlanmasıyla, 31.65 milyar yuan (4.45 milyar dolar) turizm geliri elde edildi. Bu geçen yıla göre yüzde 4.7'lik bir artışı işaret ediyor. Başkent, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 48'lik bir artışla yaklaşık 119 bin yabancı ziyaretçiyi ağırladı. Turistlerin harcamaları ise yıllık bazda yüzde 54.1'lik artışla 1 milyar 230 milyon yuan'a yükseldi." açıklamasını yaptı.
Damla Wu, Çin’in güneyindeki Guangdong eyaletine gelen yabancı turistlerin sayısında da artış yaşandığına vurgu yaparak "Guangzhou Baiyun Uluslararası Havaalanı'nda, 8 Ekim itibarıyla, sınır ötesi trafik geçen yıla göre yüzde 13'lük bir artışla 350 bini geçti. Edinilen verilere göre, Çin'in sınır kontrollerinde sekiz günlük tatil boyunca 16 milyonun üzerinde giriş ve çıkış kaydedildi. Bu da günlük ortalama 2 milyon giriş çıkış anlamına geliyor. Artık 76 ülkeden gelen yolcular, tek taraflı veya karşılıklı vizesiz giriş yapabiliyor; transit vize muafiyeti ise 55 ülkeye kadar genişletildi. Çin ayrıca, ödeme engellerini kaldırmayı ve ülke genelindeki havaalanları ile turistik mekanlarda yapay zeka destekli çeviri araçlarını devreye almayı hedefliyor." dedi.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 İstihdam Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.