Reklam
Tarih : 2025-08-23 08:31:45

Petlas, Türkiye’nin ilk yerli terminal çekici lastiğini üretti

Yüksek diş derinliği ve aşınmaya dirençli sırt karışımı ile uzun ömür vadeden yeni Petlas PtxTERMINAL, S şekilli dönüş yönüne dik oluklar ve girintili çıkıntılı çevresel kanallar ile her hava koşulunda mükemmel çekiş sağlıyor. Özel olarak tasarlanan Petlas PtxTERMINAL lastikleri kamyon lastiğine göre iki kat uzun ömrü, çekici ve treyler için tüm akslarda tek çözüm olması, darbelere karşı ekstra güçlendirilmiş karkas ve yanak yapısı, daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 salınımı, bozuk zeminlerden kaynaklı sarsıntıyı absorbe edebilen yapısı, kamyon lastiğine oranla lastik başına 3 bin 650 kilogram daha fazla yük taşıma kapasitesi ve antistatik özelliği ile rakiplerinden ayrılıyor.

Yenilikçi teknolojiler ve sürdürülebilir çözümlerle Türk lastik sanayisinin geleceğine yön veren Petlas, güçlü Ar-Ge’siyle sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Önümüzdeki yıl kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas, sektörde ilk yerli terminal çekici lastiği üreterek önemli bir başarıya daha imzasını attı. Bu kapsamda şirket, liman sahalarında önemli bir iş kolu olan terminal çekici grubuna yönelik 310/80R22.5 ebatlı PtxTERMINAL lastiğinin seri üretimine başladı. Statik konumda 10.4 ton taşıma kapasitesine sahip olan PtxTERMINAL, saatte 40 kilometre süratte 6.9 ton yükü rahatlıkla taşıyabiliyor.

Liman çekicileri ve römorkları için özel olarak tasarlanan yeni lastik, çekici ve römorkların bütün akslarında kullanılabiliyor. Yüksek diş derinliği ve aşınmaya dirençli sırt karışımı ile uzun ömür vadeden yeni Petlas PtxTERMINAL, S şekilli dönüş yönüne dik oluklar ve girintili çıkıntılı çevresel kanallar ile her hava koşulunda mükemmel çekiş sağlıyor. Lastiğin üstün dayanımlı karkas yapısıyla ağır yükleri taşımaya uygun bir yapıya sahipken, kuvvetli yanak yapısı ile üstün hasar direnci özelliği sunuyor. Antistatik sırt karışımı sayesinde aracın elektrik ile yüklenmesini engelleyen yeni lastik, hassas yüklerin taşınması sırasında oluşabilecek tutuşma riskini de en aza indiriyor. Türkiye’de birçok kamyon lastiği üretim tesisi bulunmasına rağmen bu lastiklerin üretimi yapılmıyordu. Bu sebeple, birçok segmentte olduğu gibi bu alanda da yurt dışından ithal edilen lastikler, aynı zamanda döviz bazlı fiyatlandırmaya sahip olmasıyla da öne çıkmaktaydılar. Özel bir kullanım alanı olan terminal lastikleri, artık Petlas’ın Kırşehir fabrikasında üretilmeye başlandı. Petlas, kendi fabrikasında yerli imkânlar ile ürettiği yeni terminal lastiklerini, TL olarak ve daha uygun maliyetler ile müşterilerle buluşturuyor.

 

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2025 İstihdam Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.