Reklam
Tarih : 2025-08-05 17:40:38

Alfa Romeo yılın ilk yarısını yüzde 20 büyümeyle kapattı

Alfa Romeo, yenilikçi modelleri ve İtalyan tarzıyla hızla büyümeye devam ediyor. Kuruluşu 1910 yılına dayanan İtalyan otomotiv üreticisi, sürekli değişen ve gelişen toplumsal ve sektörel ortamda küresel büyüme hamlesini başarıyla sürdürüyor. Bu kapsamda marka, 2025'in ilk yarısında sayısını, 2024 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 20 artırdı. Böylece marka, hacimler ve pazar payının konsolidasyonu anlamında ortaya koyduğu olumlu eğilimi pekiştirmiş oldu.

Markanın kapsamlı ürün ailesine eklenen yeni kompakt model Junior ise büyük bir coşkuyla karşılanırken bu lansman ile elde edilen başarı, Alfa Romeo'nun İtalyan sportifliği ve bilgi birikiminden oluşan DNA'sına sadık kalarak evrimleşebilme yeteneğini de kanıtlamış oldu.

Konu hakkında değerlendirme yapan Alfa Romeo CEO'su Santo Ficili, “Alfa Romeo'nun 115'inci yıl dönümünü sadece bir anma etkinliği değil, aynı zamanda markanın en özgün değerlerini kutlama fırsatı olarak görüyoruz. Yılın ilk altı ayında gözlenen homojen büyüme, sağlam planlama ve kapsamlı bir ticari ürün seçkisinin sonucunda elde edildi. 45 binin üzerinde sipariş alan Alfa Romeo Junior; Tonale, Giulia ve Stelvio ile birlikte kendi segmentlerinde markanın ruhunu yansıtmaya devam eden bir ürün ailesinin en önemli itici gücü olarak dikkat çekiyor.” dedi.

Ficili, geleceğe odaklandıklarını ve olağanüstü bir ekibin tutkulu çalışmalarının sonucunda marka için oluşturdukları yeni vizyonlarını açıklayacaklarını dile getirerek, “Yeni fırsatları değerlendirmek ve devamlı değişen küresel ortamda karşılaştığımız zorlukları kararlılıkla göğüslemek istiyoruz. Bunu yaparken çalışanlarımızdan, bayi ağımızdan ve dünyanın dört bir yanında bizi destekleyen Alfisti hayranlarından güç alacağız. Bu yolda bize elbette eşsiz kimliğimiz ve her zaman alametifarikamız olan cesur yaklaşımımız da eşlik edecek.” diye konuştu.

Avrupa'da teslimatlarda bir önceki yıla göre yaşanan yüzde 33,3 oranındaki artış markanın varlığını güçlendirirken belirgin bir büyüme trendini teyit etti. Bu etkileyici performansa, segmentinde liderliğini sürdüren Junior ile Fransa'da yüzde 51'lik artış, teslimatların yüzde 50 arttığı Birleşik Krallık'ta yüzde 35'lik artış, son olarak yüzde 200'lük olağanüstü büyüme ile Hollanda gibi bazı önemli pazarlar öncülük etti. Alfa Romeo, Türkiye’de de yılın ilk yarısında önemli bir büyümeye imza atarak

2024’ün aynı dönemine göre yüzde 85’lik bir büyüme oranı yakaladı. Alfa Romeo, Güney Amerika'da da 2024'ün ilk yarısına kıyasla yüzde 63 gibi bir oranla büyümeye devam ederken yüksek potansiyeli olan bu bölgede markanın modellerine artan ilgiyi kanıtladı. Kuzey Amerika'da ise markanın hedefli bir strateji ve proaktif bir vizyonla yeni büyüme fırsatlarını yakalamaya çalıştığı gelişen ve değişen bir ortamda teslimatlarda düşüş kaydedildi.

Alfa Romeo, Orta Doğu ve Afrika (MEA) bölgesinde ise geçen yılın aynı dönemine göre yaşanan yüzde 34'lük artışla varlığını konsolide etmeye devam etti. Ayrıca marka, Hindistan-Asya Pasifik bölgesinde varlığını güçlendirmek adına yatırımlar yapmayı sürdürüyor. Haziran ayında Japonya'da piyasaya sürülen Junior'ın yakın zamanda Avustralya'da da müşterilerle buluşması planlanıyor.

Marka yakında Malezya ve Tayvan pazarlarına da giriş yaparak bölgedeki yeni büyüme fazını başlatmış olacak. Bu gelişmeler beklenirken yılın ilk yarısında hafif bir düşüş yaşandı. Çin'de ise markanın performansı, 2024 verilerine göre sabit kaldı. Alfa Romeo'nun büyümesine öncülük eden model Junior oldu: 38 ülkede piyasaya sürülmesinden sonra yalnızca birkaç ay içinde 45 binin üzerinde sipariş alırken bunun yüzde 17'si tamamen elektrikli versiyona yönelikti.

Kendi segmentlerinde Alfa Romeo sportifliğinin özünü korumaya devam eden Giulia ve Stelvio da olumlu sonuçlar elde ederek markanın büyümesine katkıda bulunuyor.

Alfa Romeo, yılın ilk yarısında sportiflik, İtalyan mükemmellik anlayışı ve yenilikçi ruh mirasından güç alarak pazarın değişimini yorumlamayı başardığını kanıtladı. Markanın kuruluşunun 115'inci yıl dönümünün kutlandığı bu yıl, araç teslimatlarında küresel ölçekte homojen büyümenin kaydedilmesi sayesinde elde edilen somut sonuçlarla daha da önemli hale geldi. Dünyada çok az sayıda otomobil üreticisinin ulaşabildiği önemli bir dönüm noktası olan bu başarı, Biscione markasının 1910 yılından bu yana kendi DNA'sının karakteristik özelliği olan tutku ve spor ruhu ile kazanıldı.

Yılın ilk yarısındaki en ikonik anlar arasında, Balocco Test Pisti'nde Yeni 33 Stradale için gerçekleştirilen dinamik testler ve FuoriConcorso 2025 sırasında düzenlenen özel bir etkinlikte ilk kez hayranların beğenisine sunulan Alfa Romeo 33 Stradale adlı kitabın tanıtımı yer aldı. Dünyanın dört bir yanından hayranların ve kulüplerin bir araya geldiği Arese'de gerçekleştirilen uluslararası etkinlik de yine aynı derecede heyecan verici bir andı. Marka ayrıca 38'inci Amerika Kupası mücadelesinde markanın pilotu olacak Luna Rossa ve Alfa Romeo Marka Elçisi olarak seçilen dünya tenisinin ikonu Jasmine Paolini ile başlayan yeni büyük küresel iş birliklerini duyurdu.

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2025 İstihdam Haber Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.